יום שבת, 27 בפברואר 2016

חברת yes משיקה מהלך ייעודי לילדי הגן בשיתוף מכון אדלר ובהתאם לתכנית הלימודים בגנים

החל מה- 1.3 yes - משיקה את "yes עם מי לגדול" - מהלך ייעודי לגילאי הגן 3-6
המהלך של yes, בפיקוחו של מכון אדלר, פותח במשך למעלה משנה
בהתאם לתכנית הלימודים של משרד החינוך, זאת במטרה להקביל
לראשונה בישראל את תכני הטלוויזיה לילדי הגיל הרך עם עולמות התוכן בגנים
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
עולם תוכן שלם עם למעלה מאלף תכנים חדשים כולל מאות סדרות מדוברות מבתי ההפקה הגדולים בעולם לגילאי הפרה-סקול, לצד 12 הפקות מקור ישראליות
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"yes עם מי לגדול" יכלול 12 ספריות המחולקות ומותאמות לנושאים הנלמדים בגנים:                       ♦ לימוד חשבון ומספרים ♦ שפה ואותיות ♦ ABC  לילדים – לימוד השפה האנגלית ♦ טבע ובעלי חיים ♦ "בית ספר להורים מפי מומחי אדלר" ועוד
*רשימה מלאה של הנושאים בנספח המצורף
***********************************************************************************************

השבוע הוזמנתי לערב השקת מהלך חדיש ומהפכני בתחום הטלויזיה, כולנו הרי מכירים את ה"בעיה" של ילדינו אשר מבלים שעות מול המסכים, לעיתים תסכימו איתי התכנים ממש אבל ממש לא מתאימים לקטנטנים ואנו מחפשים תחליפים.
ב-Yes הבינו את הצורך והחליטו לפנות לקהל היעד בגילאי 3-6:

לצורך השקת המהלך, פותח ועוצב ממשק חדש  בהדרכת פסיכולוגים בכדי שיתאים לילדים בגיל הרך. המהלך מאפשר לילד להמשיך באופן ישיר את התכנים הנלמדים בגן, ליהנות מהם גם בבית וכפועל יוצא מסייע להורים להיות מעורבים בתכנית הלימודים ומעניק להם כלים לניהול שיחה עם הילד על שגרת יומו. המהלך הינו בהתאם לתכנית הלימודים של משרד החינוך ובפיקוחו של מכון אדלר.
"yes עם מי לגדול" נולד לאחר מחקרי שוק רבים* בהם עלה בין היתר כי:
 93% מההורים מרגישים כי הם אינם מעורבים בפרטי שגרת היום של ילדם בגן, 70% מרגישים שילדם לא משתף אותם מרצון בפרטים אודות היום שעבר עליו וכ- 85% מההורים נוהגים להשלים ולהעשיר בבית את התכנים הנלמדים.



לאורך השנה יעלו תכנים רלוונטיים בהתאם לתוכנית הלימוד בגנים של משרד החינוך כגון: חגים, עונות
השנה, כישורי חיים ועוד.
במסגרת המהלך מביאה yes לישראל את תפיסת הלימוד- בידור המובילה היום בעולם הקטנטנים הנקראתedutainment . מטרתה של ה-edutainment  (בידור חינוכי/חברתי) הינה לחנך ולבדר באותה עת את הקהל על ידי שילוב חומר לימודי במעטפת מוכרת של בידור, כאשר הנפוצה ביותר הינה הטלוויזיה. כך יכולים הילדים ליהנות מצפייה בתכניות האהובות ובמקביל לקבל ערך מוסף, לימודי ומעשיר.
את תכני הערוץ תלווה פרזנטורית "הגננת הטלוויזיונית"– שבכיכובה הופקה סדרת מקור חדשה "סוד הגן של תמר"  שתציג  חווית צפייה מעשירה לילדי הגן ולהוריהם סביב תכנית הלימודים השנתית בגני הילדים.


המהלך ילווה בסדרת אפליקציות לימודיות חינמיות לסמארטפונים ולטאבלטים שפותחו במיוחד לגילאי הפרי סקול. בעזרת האפליקציה הראשונה "yes עם מי לגדול – לומדים מספרים" הילדים יוכלו לתרגל בצורה חווייתית את נושאי החשבון השונים באמצעות משחק המתרחש כולו בתוך ספר תלת מימד בסביבת הגן.

כל תכני "yes עם מי לגדול" זמינים לילדים בחינם גם מחוץ לבית בזמן נסיעה במכונית, חופשה עם המשפחה ועוד, בטאבלט, בסמארטפון ובמחשב האישי - בשירות yesGO.



אורי גל, סמנכ"ל השיווק של yes מסר: "אנו יוצאים במהלך חדשני וראשון מסוגו, אשר נבנה בליווי מיטב המומחים בעולם הילדים ועל בסיס מחקרי עומק ואוסף של תובנות מחקריות, לפיהן, ילדים לומדים הכי טוב כשהם נהנים. אנו שמחים להעניק למשפחות הצעירות ב-yes חוויית תוכן גדולה בעלת ערך מוסף חינוכי וחברתי".

אסנת הראל, מנכ"לית מכון אדלר הוסיפה ואמרה: "כעמותה ללא כוונות רווח, הפועלת לשינוי חברתי בישראל, שיתוף הפעולה של מכון אדלר עם חברת yes, מאפשר את הפצת הידע המקצועי והניסיון רב השנים של המכון במפגש עם רבבות הורים ומשפחות בישראל. במסגרת שיתוף הפעולה יועבר להורים תוכן הולם ומבוקר אשר יסייע להם להתמודד באופן מוצלח ונעים יותר עם תפקידם המאתגר. על פי השקפת מכון אדלר התפקיד ההורי הינו בעל המשמעות הגדולה ביותר שבוחר לו האדם בחייו, ובנוסף גם בעל חשיבות חברתית עליונה - ההצלחה של ההורים בגידול הילדים היום תהיה הצלחתו של דור שלם - המבוגרים של המחר שיובילו את המדינה".


מגוון התכנים יתעדכן ויתרענן לאורך כל השנה והתכנים יקוטלגו לפי נושאי לימוד:  
חשבון ומספרים, שפה ואותיות, ABC  לילדים - לימוד השפה האנגלית, "בית ספר להורים מפי מומחי אדלר" - מגוון הרצאות להורים ועוד. כל ספריה נושאית תכיל מספר תכנים רלוונטיים מתוכניות הילדים האהובות והמוכרות, לצד תכניות חדשות והפקות מקור בנושאים השונים. סה"כ יכלול השירות למעלה מאלף תכנים חדשים. בין הסדרות בשירות: יורם החכם בממלכת המספרים, בלי סודות, אנגלית זה איזי, טלטאביז ועוד.


על מכון אדלר: מכון אדלר המלווה ותומך במהלך הינו מותג ידוע בעל מוניטין עולמי הפועל בשיתוף פעולה עם מוסדות אקדמיים וציבוריים, שותף ומוביל פרויקטים חברתיים רבים ומעורב בתהליכי חקיקה וביוזמות לשינוי ושיפור פני החינוך והחברה בארץ. תו התוכן ניתן במכון אדלר למוצרים בעלי תכנים ומסרים הומניסטיים, שוויוניים, בלתי פוגעניים. 

*המחקר בוצע על ידי מכון המחקר TNS טלסקר במהלך ספטמבר 2015 בקרב 300 הורים לילדים      בגילאי 3 עד 6 המהווים מדגם מייצג (במגזר היהודי) לאוכלוסיית הורי ילדי הגן בישראל.


חלוקת הנושאים בספריות הלימודיות:
v      חשבון ומספרים - היכרות ראשונית עם עולם המספרים, למידת מושגי יסוד וחשבון פשוט.  לימוד וכתיבת המספרים בדרך חווייתית ומשעשעת לגיל הרך.

v      שפה ואותיות - מגוון תכנים להיכרות ראשונית עם אותיות ה א-ב והקניית יסודות קריאה וכתיבה בדרכים חווייתיות ומהנות.

v      ABC לילדים - תכנים מעשירים ללימוד אנגלית בסיסית לילדי הגיל הרך. היכרות ראשונית עם אותיות ה ABC, מילים ראשונות, חשיפה וטעימה ראשונה באנגלית.

v    ביה"ס להורים אדלר - מגוון הרצאות העשרה והמלצות להורים מבית מכון אדלר, המאפשרות להעשיר את המיומנויות ולחזק את האינטואיציה בחינוך הילדים, תוך מתן כלים מעשיים וחווייתיים להורים. בין התכנים: יחסים בין אחים, גמילה בגיל הרך, כניסה למסגרת חדשה.
v  כישורי חיים - מגוון תכניות העוסקות במיומנויות חברתיות לילדים בתוך המשפחה ובין חברים. יחסים בין אחים, חברים, עזרה הדדית, מילה טובה ועוד מגוון כישורים חברתיים.
v  טבע ובעלי חיים - כמה שעות ביממה ישן הפיל? מיהו בעל החיים המהיר בעולם? מגוון סדרות טבע על עולמם המדהים של בעלי-החיים והשפעתם על חיינו.
v    פינות יצירה - חוויה מהנה ויצירתית לכל המשפחה. נכיר אומנים, נלמד על צבעים וניצור יחד עם מגוון תכניות הדרכה, יצירה, ואומנות.
v    מגלים עולם - מה ההבדל בין מוצק לנוזל? מדוע עף הבלון? כיצד התגלתה יבשת אמריקה? חשיפה ראשונית למושגים בעולם המדע, היסטוריה, גאוגרפיה ועוד מגוון תכנים מעוררי סקרנות.
v     מילים ומנגינות - היכרות ראשונית עם עולם המוסיקה. מקבצי שירים לילדים בשלל נושאים: שירי יום הולדת, שירים לקטנטנים, קלאסיקות ועוד מגוון שירים אהובים ומוכרים לילדים מכל הזמנים.
v    שעת סיפור - סיפורי הילדות הקלאסיים והאהובים מתעוררים לחיים בספרייה עשירה של הצגות: דירה להשכיר, הזחל הרעב, החתול במגפיים, הדייג ודג הזהב ועוד...
v   קופצים רוקדים - הפעלה משותפת להורים ולילדים המשלבת ספורט, ריקוד ומשחק לחיזוק הגוף. מגוון תכניות הפעלה לילדים: יוגה לילדים, שירי הפעלה, התעמלות לגיל הרך ועוד
"סוד הגן של תמר": הסדרה "סוד הגן של תמר" מתארת את המתרחש בגן לפני שהילדים מגיעים בבוקר, עוקבת אחר ההכנות של הגננת ושל המורה למוזיקה לקראת הנושא היומי ומציגה את הבעיות והמחשבות של צעצועי הגן המתעוררים לחיים כאשר הילדים לא בסביבה. הסדרה מדמה לילדים הצופים גן, שהוא מצד אחד דומה מאוד לגן שלהם ומצד שני יש בו נגיעות קסומות ומחזקת את הקשר בין המתרחש בגן למתרחש על המסך. תעלה עם השקת המהלך.

בהמשך השנה יעלו:
יורם החכם בארמון חשבון: סדרת המשך ליורם החכם בממלכת המספרים. הפרקים יתמקדו בפעולות חשבון פשוטות: חיבור, חיסור, מספר זוגי ואי זוגי, עשרות, לספור מעל 10, צורות גיאומטריות בסיסיות ועוד. יורם החכם וליבי הולכים לאיבוד בארמון חשבון אחרי שהמכשפה הטילה כישוף על כל הממלכה, כדי להציל את הממלכה עליהם לפתור את חידת הקסם בכל פרק בעזרתה של המלכה ציפי. בהשתתפות: ציפי שביט, דן קייזלר ודקלה הדר.

כשאהיה גדול: סדרה דוקומנטרית לקטנטנים. ילדים תמיד רוצים לדעת איפה אבא עובד וכולם יודעים כמה כיף ללכת עם אימא לעבודה. בתוכנית יכירו הצופים את מאחורי הקלעים של המקצועות הכי מעניינים וילמדו איך נראה יום העבודה של ההורים. התכנים מוצגים בגובה העיניים במטרה להכיר לילדים בצורה מלמדת ומסקרנת את עולמם של הגדולים ולהעמיק את הקשר בין הילד להוריו.

יורם החכם אביר האותיות: סדרת הרפתקאות לילדי הגן שמטרתה היכרות ראשונית עם אותיות הא-ב. יורם החכם מנסה להתקבל למסדר אבירי האותיות של הממלכה. יחד עם חברתו ליבי הם עוברים מידי פרק מסע להכרת האותיות, קופצים מעל אגם הצלילים, כותבים וקוראים.

בין סדרות הרכש ללימוד השפה האנגלית ולימוד מתמטיקה - לראשונה על המסך בישראל:
סופרים עם פולה (Counting with Paula) - התכנית מבוססת על תכניות הלימודים במתמטיקה הנהוגות בסינגפור ובארצות הברית ופותחה בהתייעצות עם מומחים בחינוך מתמטי לגיל הרך. הילדים מקבלים כלים בתחום הכתיבה ואוריינות מספרית, התמצאות במרחב וצבע, הבנה וכישורים חברתיים ורגשיים בדרך מרתקת, מהנה ומשעשעת המתאימה לגילם ולצרכיהם בשלב זה בחייהם. החברים יוצאים להרפתקאות מרגשות במקומות אקזוטיים ולומדים לספור ולפתור בעיות בחשבון.

סופר וואי! (Super Why!) - תכנית ללימוד ולהיכרות עם השפה האנגלית באמצעות סיפורי ילדים מוכרים ואהובים. התכנית מאפשרת היכרות ולימוד השפה האנגלית באמצעות סיפורים ואגדות ילדים. דמויות הסדרה בליווי כוחות מיוחדים משנות את הסיפורים המוכרים כדי להציל את היום ולפתור בעיות.

בעזרת כוחות הקריאה, הדקדוק, הכתיבה וה- ABC, וואייט וחבריו מזמינים את הילדים ללמוד ולהכיר את השפה האנגלית ולהשתתף בהרפתקאות בתוך הסיפורים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה