יום שלישי, 1 במרץ 2016

לעתיד טוב יותר לילדנו



הנסיכה שלי בת ה-15 לומדת כיום בכיתה ט' ורגע לפני המעבר לתיכון ישנם שיקולים רבים בנושא.

רוב חברותיה עוברות לתיכון אחד הסמוך לחטיבה כיום ומבחינת המגמות ישנו פיצול גדול מאחר וכל אחת בוחרת את המגמה והמסלול המתאים לה.

ישבנו מספר פעמים לשיחות בנושא ועלו לבטים קשים , היא לקויית למידה (קלה) ויש לה הקלות בנושא, אולם עדיין הציונים לא בשמים (נושקים לשמונים ועדיין לא מרוצה), היינו במספר ערבים בנושא וטרם נפלה ההכרעה.

אני זוכרת את אותו היום שבו אני נתבקשתי לבחור מגמה ומסלול לתיכון כאילו זה היה אתמול, היו לי לא מעט לבטים אך דבר אחד עניין אותי יותר מכל, לסיים 12 שנות לימוד עם תעודת בגרות מלאה+ תעודת מקצוע ואכן כך היו הדברים.

אז אם גם אתם הורים לילדים בכיתה ט' מניחה שגם לכם ישנן התלבטויות רבות איך לעזור לילדכם ליצור עתיד טוב יותר.


לאחרונה יצא לי להכיר מקרוב את המסלול הטכנולוגי מקצועי אשר מעניקים לילדים גם בגרות וגם מקצוע והאמת גם את המסלול הנ"ל מתחילות לבחון מקרוב.


החינוך הטכנולוגי והמקצועי במשרד החינוך הינו מסלול לימודים המתחיל מכיתה י' ועד כיתה יב'.

החינוך הטכנולוגי נלמד בכ- 860 בתי ספר בפריסה ארצית מלאה, מדן ועד אילת. לומדים בו כ- 140,000 תלמידים, שהם 38% מכלל התלמידים בקבוצת הגיל.

מניחה שכל אחד ימצא את ייעודו וזאת מאחר ויש מבחר רחב מאוד של מסלולים ומגמות לימוד שונות ומגוונות כגון: הנדסת תוכנה, רובוטיקה ומכונות, אלקטרוניקה, מגוון מקצועות העיצוב, ביוטכנולוגיה, מקצועות הניהול העסקי, רכב, אפיה ובישול, חשמל, בניה ואדריכלות, תקשורת ומדיה, עיצוב אופנה וטיפוח החן ועוד.

דבר נוסף שלדעתי חשוב ויתרום רבות לעתידם- התלמידים יכולים לקבל דחיית שירות ולהמשיך לכיתה יג' ולקבל תעודת טכנאים. כאשר הם ממשיכים לכיתה יד' הם מקבלים תעודת הנדסאים. (כיום, ישנם בתי ספר רבים בהם אפשר לקבל תעודת טכנאי כבר בסוף כיתה יב').

אז אוקי, עד עכשיו העברתי לכם את הידע הבסיסי לגבי מספר בתי הספר, המגמות וכו' , עכשיו נעסוק במה נותן החינוך הטכנולוגי-מקצועי?
מגמות הלימוד בחינוך הטכנולוגי מהוות קרש קפיצה אטרקטיבי הן למסלולי ההנדסה באקדמיה והן לשוק העבודה ולצורכי התעשייה של מדינת ישראל לשנת 2015.

המגמות מתעדכנות מבחינת תכני הלימוד ומתחזקות גם בהתאם לצרכי התעשייה והאקדמיה.
תלמידי החינוך הטכנולוגי והמקצועי יכולים לקבל תעודת מקצוע רלוונטית לצד תעודת הבגרות ובכך נפתחות הזדמנויות רבות יותר בשירות הצבאי ובהשתלבות בשוק העבודה בעתיד.
תלמידי החינוך הטכנולוגי והמקצועי יכולים להמשיך ללימודי טכנאים והנדסאים.

אז אני בעצם שואלת את עצמי ומתארת לעצמי שזה מה שגם אתם שואלים- מה הם יתרונות הלימודים מקצועיים-טכנולוגיים?
לימודי מקצוע מאפשרים לתלמידים לעסוק במה שמעניין אותם ואהוב עליהם ובכך, להביאם למימוש עצמי.
כל אחד ילמד את מה שהוא אוהב ובכך יתקדם ויצליח יותר ובכך יצליח גם לפתוח לעצמו אופק ועתיד בצבא ובחיים בהמשך.
תלמידים בחינוך הטכנולוגי יכולים לקבל גם תעודת בגרות וגם תעודת מקצוע.
לצד למידה עיונית, התלמידים הטכנולוגיים-מקצועיים מתנסים בתחום הלימוד שבחרו באופן מעשי בסביבה עתירת טכנולוגיה שהופכת את חווית הלמידה למוחשית, מעניינת ומגוונת.
מגמות הלימוד מותאמות לבנים ובנות גם יחד, לכל המגזרים השונים והייחודיים במדינת ישראל.
תלמידי החינוך הטכנולוגי-מקצועי לומדים מקצוע מדעי כתשתית לחינוך הטכנולוגי, חלקם בלימודים מוגברים. בדרך זו, מתאפשרים מסלולי לימוד לבגרות מלאה עם התמחויות חדשניות ורלוונטיות.

ואסיים את הפוסט כפי שהתחלתי - אפשר לסיים את התיכון גם עם בגרות וגם עם מקצוע, אז נכון לילדינו ללמוד את מה שהם אוהבים ולהצליח, לפתוח להם דלת בטוחה לעתיד טוב יותר עם בסיס מוצק.

העיקר שיהיה לכולם המון בהצלחה בכל דרך שיבחרו!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה