יום רביעי, 10 בפברואר 2016

לחם כפרי מעולה

לאחרונה קיבלתי את הקמחים המעולים של "הטחנות הגדולות", אחד הדברים שאני הכי אוהבת לעשות אלו הם עוגות, לחמים ומאפי שמרים.

לאחרונה אף התחדשתי בגור שאור ועימו אני אופה לחמים מעולים מעולים שלא מתחרים בשום מאפיה, הפעם הכנתי לחם כפרי מעולה עם קמח כפרי איכותי, רוצים מתכון? בבקשה!!

רכיבים: 
סטרטר: 
1 כוס (270 גרם) שאור 
1 כוס מים 
2 כוסות קמח לחם לבן 
2/3 כוס קמח כפרי (שטיבל 3) 

בצק: 
5 כוסות קמח כפרי (שטיבל 3) 
4 כפיות מלח 
1 כף סוכר דמררה 
½ 1 כוס מים פושרים 

אופן הכנה: 
הכנת הסטרטר: לערבב את השאור בכלי שלו, להוציא ממנו לקערה כמות של כוס. (לשאור שנשאר בכלי להוסיף כוס קמח ו-¾ כוס מים, לערבב ולהשהות מחוץ למקרר עד שתתחדש התסיסה, כ-2-4 שעות. לאחר מכן, לכסות במכסה ולהחזיר למקרר). 
להוסיף את המים ושני סוגי הקמח וללוש במשך כ-7 דקות, עד שנוצר בצק רך וגמיש. להניח בקערה, לכסות בניילון נצמד ולהשהות בטמפרטורת החדר 10-12 שעות. 

הכנת הלחם: לנפות לקערה נקיה את הקמח הכפרי, להוסיף את המלח והסוכר ולערבב. ליצור גומה בקמח, לשפוך אליה את הסטרטר שתפח ואת המים, לאחד את כל החומרים לבצק וללוש 2 דקות. לכסות את הבצק, להמתין 20 דקות ואז להמשיך ללוש עוד 10 דקות עד שהבצק חלק, גמיש ורך. 
לגלגל את הבצק בקערה משומנת קלות, לכסות בניילון נצמד ולהשהות בטמפרטורת החדר כ-4-5 שעות, עד שהבצק כמעט יכפיל את נפחו. 
להוציא את האוויר מהבצק שתפח, לחלק אותו ל-2 חלקים שווים ולעצב מכל חלק ככר עגולה מהודקת. להניח מגבות מטבח ב-2 סלסלות, לקמח אותן היטב ולהניח בתוכן את הבצק, כשהצד החלק כלפי מטה. לכסות בניילון או במגבת ולהשהות לתפיחה כ-3-4 שעות, עד שהככרות כמעט יכפילו את נפחן. 
לחמם תנור לחום גבוה 230° עם אבן אפיה בתוכו, ותבנית ריקה מונחת על קרקעיתו. להפוך את הככרות על מרדה, לחרוץ בסכין חדה מאוד 4 חריצים עמוקים בכל ככר ולהחליק אותן אל אבן האפיה הלוהטת בתנור. לשפוך כוס מים לתבנית הריקה שעל התחתית ליצירת אדים. אפשר להוסיף בתחילת האפיה כמה ריסוסים של מים אל חלל התנור ממרסס ידני, להגברת האדים. לאפות בחום זה כרבע שעה. להנמיך את החום ל-200° ולהמשיך לאפות עוד כ-40 דקות עד שהככרות יעשו שחומות, קלות במשקלן וקרומן מאוד נוקשה. 
להוציא מהתנור ולצנן על רשת. 

וזו הכיכר מוכנה לאפייה:



הערות: 
כמות: 2 ככרות 

אם השאור צעיר - כדאי להוסיף חצי עד כפית שמרים יבשים לקמח בשלב הכנת הבצק. 
זמני התפיחה יכולים להיות שונים מהרשום, בהתאם לבגרות השאור ולטמפרטורת החדר. 
לבצק ניתן להוסיף ככל העולה על דעתכם, החל משומשום, גרעיני חמניות, זיתים שחורים, עגבניות מיובשות ועוד ועוד...

לאחר האפייה:




הסדרה כוללת 4 סוגי קמחים: קמח חיטה מלא 100%, קמח שיפון מלא 100%, קמח כוסמין מלא 100% וקמח חיטה כפרי, המיוצרים בטחינה דקה במיוחד

טחנת הקמח הוותיקה ׳הטחנות הגדולות של א"י׳ מחיפה (נוסדה בשנת 1921), משיקה את ״הסדרה הבריאה״ - סדרת קמחים חדשה הכוללת 4 סוגי קמחים: קמח חיטה מלא 100%, קמח שיפון מלא 100%, קמח כוסמין מלא 100% וקמח חיטה כפרי.

סדרת הקמחים החדשה מציעה לראשונה בשוק הקמחים המלאים, קמחים בטחינה דקה במיוחד המיוצרים בתהליך טחינה ארוך וייחודי. הלחמים והמאפים יהיו בעלי טעם עשיר, ניחוח של בריאות וחיי מדף ארוכים מהרגיל.

לקמחים בטחינה דקה יתרונות חשובים: לקמחים של "הסדרה הבריאה" יכולת ספיגת נוזלים גבוהה במיוחד, ולכן הבצקים הנוצרים מהם נוחים ללישה, רכים ואווריריים. הקמח הדק עובר בקלות ובמהירות בנפה, ללא איבוד של חלקי הגרעין במהלך הניפוי, וכך נשמרים כל הערכים התזונתיים הגבוהים של הקמח. הקמחים עשירים בוויטמינים, מינרלים, חלבונים וסיבים תזונתיים.

אודות הקמחים בסדרה:



קמח חיטה מלא 100% - נטחן מגרעין החיטה בשלמותו, מתערובת מיוחדת של חמישה סוגי חיטה שונים ומובחרים, באיכות גבוהה ומוקפדת, לקבלת קמח איכותי, בעל יכולת ספיחת מים גבוהה וכושר אפייה מעולה. טחינת גרעיני החיטה מבוצעת בשני שלבים לקבלת קמח דק ועדין. הבצק המתקבל מהקמח אלסטי מאוד ומאפשר לישה קלה במיוחד. אין צורך לערבב אותו עם קמחים אחרים. הקמח מתאים להכנת לחמים עשירים וייחודיים, והוא מהווה מקור מצוין של סידן, ברזל, סיבים תזונתיים ומינרלים, המסייעים לגוף בפעילות תאית תקינה ובשיפור מערכת החיסון.



קמח חיטה כפרי – מיוצר מקמח אחיד אשר נטחן מאנדוספרם הגרעין ומשכבת האלרון (ALEURONE) - שכבת סובין עדינה שנמצאת בין הקליפה והאנדוספרם ומכילה כמות גדולה של ויטמינים, חלבונים וסיבים תזונתיים. הקמח, העשוי מתערובת ייחודית של חמישה סוגי חיטה שונים ומובחרים באיכות גבוהה ומוקפדת, מיוצר בטחינה דקה במיוחד של גרעיני החיטה. מתאים לאפיית לחמים כפריים ומחמצות.



קמח שיפון מלא 100% - מיוצר מגרעין השיפון על כל חלקיו, בטחינה דקה מאוד בשיטה ייחודית. גרעיני השיפון ידועים כבעלי תכולה גבוהה של רכיבים תזונתיים רבים. קמח השיפון עשיר בסיבים תזונתיים המספקים תחושת שובע ומסייעים לשמירה על אורח חיים בריא. השיפון מומלץ במיוחד לחולי סוכרת בהיותו בעל אינדקס גליקמי נמוך במיוחד, המסייע לאיזון רמות הסוכר בדם. צבעו של הלחם הנאפה מבצק זה כהה, מרקמו דחוס וטעמו חמצמץ. 



קמח כוסמין מלא 100% - הכוסמין נחשב לדגן העתיק ביותר המוכר לאדם. בעל ערכים תזונתיים גבוהים, מכיל אחוז חלבון גבוה, סיבים תזונתיים, ויטמינים מקבוצת B ומינרלים. לכוסמין מדד גליקמי נמוך המעלה באופן הדרגתי את רמות הסוכר בדם, והוא מומלץ לחולי סוכרת. כמות הגלוטן בכוסמין קטנה יחסית מכמותו בחיטה ולכן נחשב פחות אלרגני. הקמח נטחן מהגרעין בשלמותו, בשני שלבי טחינה לקבלת קמח עדין מאוד.



אריזות הקמחים מרהיבות בעיצובן והן מודפסות על נייר איכותי ביותר, תוך הקפדה על שמירה על הסביבה. הסדרה זכתה בתחרות "כוכב ישראל 2015" - תחרות עיצוב אריזות שמקיים מכון האריזה והעיצוב הישראלי, בקטגוריית מזון ומשקאות. עיצוב האריזות הינו ייחודי – הוא משלב את המראה הטבעי עם צבעוניות עזה ונקייה של החיטים, ויוצר חיבור הרמוני של שני העולמות - עולם הטבע והעולם העכשווי. העיצוב החדשני יוצר בולטות ונוכחות על המדף. 

אריזות הקמחים עשויות מנייר בעל תקן ירוק FSC של הארגון הבינלאומי לשימור היערות בעולם. ניתן למחזר ולקמפסט את הנייר במלואו. בנוסף, נייר האריזה נעים למגע, חזק ועמיד בפני לחות. כמו כן, באריזה נעשה שימוש בדבק חזק ואיכותי המונע התבקעות האריזה בעת נפילה.

סדרת הקמחים החדשה זכתה לשבחים על איכותם הגבוהה מקונדיטורים ואופים מומחים, ביניהם - ערן בורקין, ראסל זקס ועפר שטיינבך, וחוות דעתם המעולה מצוינת בליווי חתימתם על גבי האריזות.



מוצרי החברה כשרים בהשגחת הרבנות הראשית חיפה ובכשרות מהודרת של בד"צ העדה החרדית ירושלים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה